Wednesday 2 September 2009

Blekta sommarminnen!



 Ni kanske redan vet att jag älskar antika och gammal tyger, men ibland kan även nya tyger tilltala mig.
Som det här blommiga, blekta tyget. Det är faktiskt baksidan på ett tyg. Har länge funderat på om jag skall
sy en baksides kudde, men aldrig kommit till skott.
Nu är den gjord och jag är riktigt nöjd.
Det blekta utseendet passar så bra till de gamla tygerna.
När höstmörkret kommer så kan den påminna mej om den sista frostblekta rosen i trädgården.
Då längtar man och drömmer sig bort till nästa nyutspruckna rosenknopp.

8 comments:

  1. Hej!!!Ooooo vad fint det blev med en baksideskudde!!!!
    Kram
    Anne-Lie/artur&gerda

    ReplyDelete
  2. Den ser riktigt vacker ut. Kan tro den gifter sig med det gamla linnetyget. Kram Merja

    ReplyDelete
  3. Så vackert ! Kramar Susanne / den gamla skolan

    ReplyDelete
  4. Mycket vackra kuddar!
    Helt i min smak!
    Kram Kajsa.

    ReplyDelete
  5. kikade in hos dig för första gången ,vilken härlig blogg. Nilla

    ReplyDelete
  6. Förstår precis din tanke! Vackert!
    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Carin

    ReplyDelete
  7. Vilken bra idé! Mycket vackert!

    Många kramar
    Elin

    ReplyDelete