Wednesday 12 August 2009

Antikt och vintage linne.


Antikt och vintage linne som har en underbar struktur och är enormt slitstarkt kan användas till många olika projekt. Det är ett sådant liv i detta linne.


Att det sedan oftast är odlat utan bekämpningsmedel, gör ju inte saken sämre.


Jag använder det till stolsitsar, rullgardiner (1700-tals ), löpare, bordstabletter, kuddar.

Klär soffor och fåtöljer med det, ja det är bara fantasin som sätter gränser. Man kan även använda en del till att sy kläder av.


Visar här ovan ett litet collage av bilder som inte är mina, men jag kommer inte ihåg var jag hittat dem. Brukar spara bilder som jag tycker är fina på datan.


Kanske har ni en ide vad man kan göra av det som jag inte tänkt på.

Dela gärna med er då.

4 comments:

  1. Hej!
    Håller med om att det är vackert med linne!
    Har själv åkt runt på olika linneväverier, bla.
    Växbo lin. Deras disktrasa är ju så härlig.
    Kram Kajsa.

    ReplyDelete
  2. Oh ja, det är så fantastiskt härligt med detta gamla vackra linne! Jag har inget själv ännu men jag tittar med lystna blickar på allt det fina i din och andras butiker. Härligt!

    Är det förresten så att du håller (möbel) målerikurser eller?

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Jag håller helt med dig - gammalt, antikt linne är helt underbart!! Jag står alltid och känner på det när jag har möjlighet, en obeskrivbar känsla.

    Kram Jenny

    ReplyDelete