Thursday 17 September 2009

Ta vara på din dag

Jag brukar sitta en stund på morgonen och blogga runt bland alla ljuvliga bloggar på nätet.
Helt plötsligt kom jag in på en sida som heter  Vimmelmamman.
En ung söt tjej mitt i livet med man och son . Hon har drabbats av cancer.
Jag läste och fick en stor klump i magen. Tårarna började rinna och jag påmindes om en tuff tid.
Hon beskrev nämligen cancern precis så som jag kände  det, eftersom jag själv drabbades
för 1,5 år sedan och gått på cellgifter och hela köret.
Samtidigt gick vår  dotter på cellgifter. Hon har också man och en liten son.
Vi är båda friska nu!

Gå in på  vimmelmammans blog och läs.
Den har allt , underhållning,skratt, gråt och enormt allvar och djup.
Man vet ej vad morgondagen innehåller!


Två av mina älskade barnbarn

5 comments:

  1. Så sant som det är sagt, man vet aldrig vad morgondagen bjuder på! Skönt att höra att ni båda är friska, vet hur det är att ha nära och kära som är sjuka. Kram Merja

    ReplyDelete
  2. Ja, livet kan vara tufft emellanåt. Att ta vara på de små tillfällena är något som man då lär sig om man ej gjort det innan. Härligt med alla bloggar som ger inspiration till smått och stort. Fina barnbarn du har!
    Ha en underbar helg i det vackra höstvädret!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Skönt att ni är friska nu,visst är det så, man skall ta vara på dagen.
    Min bästa väninna har nyliggen fått cancer,hon är opererad och får cytostatikabehandlingar det är tufft för henne.
    Kram Agneta

    ReplyDelete
  4. Tack för din omtanke Marie. Ja, jag önskar verkligen att det är så att hon gett sig ut på ett äventyr. Men Jasna är inte den typen, vi har haft henne i 7 år och hon håller sig alltid vid tomten. Jag har mina misstankar om vad som kan ha hänt men tyvärr inga bevis. Så nu står mitt hopp till att hon har blivit rejält uppskrämd och sitter och bidar sin tid någonstans. Kram Merja

    ReplyDelete
  5. En mycket svår sjukdom och mycket svår behandling! Det glädjer mig stort att höra att ni båda är friska!! Själv har jag donerat till cancerfonden, vilket det behövs för forskning till att kunna utveckla ännu bättre mediciner!!

    Bästa bamsekramar Elin!

    ReplyDelete