Wednesday 2 November 2011

        DRAGKISTOR

En av mina absoluta favoriter här i livet är DRAGKISTOR. Jag har de senast 12 åren letat och köpt så fort jag hittat någon jag blivit kär i. Min absolut underbaraste var en från 1700-talet som jag än idag kan känna att jag har som den absoluta förebilden hur en dragkista ska se ut.
Allra mest känns glädjen när jag hittat en dragkista som under tjocka lager av färg visar sig dölja en vacker orginalfärg.
Med  klassisk musik och avstängd telefon njuter jag av att se  skönheten växa fram.
Tyvärr allt för sällsynt numera.




         

1 comment:

  1. Gillar åsså sådana dragkistor, Tyvärr har jag alldeles för få av de!

    Ps
    Ta genast bort ordverifieringen, den skrämmer bort många som annars vill lägga igjen en liten hälsning.

    ReplyDelete