Saturday 28 March 2009

Förkläden av linne.





Min linneleverantör har varit här med de mest underbara linnen.






Just nu är det förkläden som ska skapas!



Jag gillar dem ganska långa och knytbanden runt midjan vill jag ha långa. Då kan man knyta 2 varv runt och förklädet sitter stadigt.






Knapparna av linne som jag med förkärlek använder, har jag haft lyckan att hitta några kartor av från 40 -50 talet. Annars finns de nya, men det känns inte lika roligt att sätta på de gamla tygerna.



Visar bara en liten del av förklädet! Det kommer mera när jag hittat en passande modell!
Ha en bra dag!

2 comments:

  1. Halloj där !
    Åhhh vad du är duktig, syr så fina förkläden !!
    Du, väskan i mjölsäckstyg som syns på bilden här ovanför, säljer du såna ? Pris ? kanon snygg var den..
    Ha det gott
    Kraam Anette

    ReplyDelete
  2. Vilka förkläden!!!Kostar? Har du stora dukar också? Man vill bara ha, älskar det grova linnet!
    Ha en bra dag!
    kram
    Marie minlillaveranda

    ReplyDelete